Panama’da Sigortacılık
Panama genelinde otomobil, ev, sağlık sigortası ve alternatif sigortalara olan güçlü talep, ülkedeki sigorta firmalarının finansal kazancını artırıyor. Sigorta ürünlerinde vergi teşvikleri ve sigortaya ilişkin olumlu tasarruflar, müşterileri sigorta genelinde daha fazla teşvik ediyor. Bu nedenle Panama'daki yerel pazar oyuncuları, farklı sektörlere özelleştirilmiş daha fazla plan ortaya koyarak ve daha yenilikçi dijital seçenekler geliştirerek rekabet avantajlarını pazarlamaya odaklanıyor.
Fakat bir yandan da Panama’nın sigorta sektörü katı bir rekabetle karşı karşıya. Çünkü sigorta şirketleri sadece birbirleriyle rekabet etmekle kalmıyor, aynı zamanda risk tutma grupları, devlet veself-insurance (?) ile de rekabet ediyor. Bu sebeple firmalar genellikle hizmetlerin kalitesi ve sağladıkları fiyat dahil olmak üzere iki farklı faktöre dayanarak rekabet ediyor. Büyük kuruluşların çoğu, çalışanlarının birçoğu için sigorta şirketlerinin pazar kapsamını düşüren sağlık sigortası gibi kendi sigortalarından yararlanmaktadır.
Bir başka deyişle, ekonomik harcama yükselen devlet harcamaları, teknolojik yenilikler ve sigorta ürünleri konusunda tüketici bilincinin artması Panama’daki kilit pazar faktörleri halini almaya başladı. Hükümetin sigortasız sigortalanma politikası giderek Panama’daki sigorta girişini ve sigorta planlarının çoğalmasını hızlandırdı. Bunun doğurduğu sonuçlar ise sigorta şirketlerini daha farklı bir bakış açısından bakmaya yöneltiyor.
Panama'daki sigorta şirketleri, tamamen farklı dağıtım kanalları aracılığıyla, farklı işletme grupları, bireyler ve diğer alternatif kuruluşlar için tasarlanmış, çeşitli düzeylerde karmaşıklığı olan bir çok ürün sunmaktadır. Bu, firmalara her son kullanıcı olan müşterinin taleplerini karşılama ve net satışları artırma yolları sağlayacaktır.
Ayrıca not olarak ekleyecek olursak, Panama Sigorta Piyasası, Panama'nın bölge cephesindeki rolünü analiz etmek ve operasyonlarını değerlendirmek için bölgedeki rekabetçi pazarlarının beşiyle bir tür karşılaştırma yapıyor. Bunlar Global Sigorta, Asya Pasifik, Avrupa, Orta Doğu Afrika, Kuzey Amerika ve Güney ve Orta Amerika Sigorta. 2017 verilerine göre 4.099 milyon nüfusa ulaşan Panama için böyle bir rekabet ortamı, sigortacılık alanında değerlendirilmesi gereken güzel bir fırsat halini alabilir.