2020'de İzlenmesi Gereken 2 Insurtech Trend'i Görseli

2020'de İzlenmesi Gereken 2 Insurtech Trend'i

2020'nin heyecan verici bir yolculuğun başlangıcı olduğuna inanıyoruz. Değişim o kadar hızlı ki, bugün muhtemel görünen şey yarın farklı olabilir, ama 2020’de zamanın testine dayanacak iki trend eğilim var.


1. İnsanlar merkeze doğru taşınmaya devam ediyor


2020'de büyük bir endüstri eğilimi, elbette ki insanlar, aynı zamanda acenteler de olmak üzere sigortayı merkezileştirmek için devam eden hareket olacaktır. Sigorta acenteleri, ailelerin finansal güvenliği sağlamalarına yardımcı olmak için hayati bir rol oynamakta ve teknoloji bu süreçte acentelerin daha fazla tüketiciye hizmet etmesine yardımcı oluyor.


Dağıtımı modernleştirme ve düzene sokma ihtiyacı iyi anlaşılmalı ve aracıları dijital araçlar ve hizmet teklifleriyle güçlendirmek büyük bir önem arz ediyor. Tüketici satın alma alışkanlıkları değişti ve doğrudan tüketiciye yapılan satışlarda büyüme görmeye devam edeceğiz. Ayrıca, modern bir danışman deneyimi sunma yeteneği, yaşlanan endüstrimizin yeni yetenekler kazanmasına yardımcı olacaktır.


Yeni nesil insurtech çözümler ile endüstrinin geleneksel ürün odaklı yaklaşımında yeni tüketici merkezli çözümler sunmada büyük bir değişiklik yaşıyoruz. Muhtemelen dijital kanallar geçtiğimiz yıllarda müşterilerle nasıl etkileşimde bulunduğunuzu etkiledi, ancak önümüzdeki birkaç yıl içinde birçok ajans günlük iş akışlarında da önemli değişiklikler yaşayacak.


Gelişmiş analitik tüketici davranış verilerine dayanarak satın alma eğiliminin belirlenmesine ve olası satışların dağıtımına yardımcı olacaktır. Giyilebilir cihazlardan bağlı otomobillere kadar IoT tarafından toplanan veriler, müşterilerimiz hakkındaki anlayışımızı artıracak ve zenginleştirecek. Bu da kişiselleştirilmiş poliçelerin temelini oluşturacaktır. Otomasyon, zaman alıcı süreçleri kolaylaştıracak, böylece aracılar müşterilere hizmet vermeye odaklanabilecek.


Sigorta endüstrisinin insanların her zamankinden daha önemli olduğunu fark ettiği aşikar ve bunun acenteleri ve tüketicileri de canlandıracağını umuyoruz.


2. Teknolojik gelişmeler ve pratik uygulamalar artmaya devam edecek


Şimdiye kadar herkes blockchain ve AI dahil olmak üzere gelişmekte olan teknolojilere yönelik artan talebe aşina oldu. Sigorta endüstrisi hala bu teknolojilerin nasıl sunulduğuna dair bir anlayışla boğuşuyor, ancak 2020'de ileri teknolojilerle inşa edilmiş daha pratik uygulamalar ve çözümler görmeye başlayacağımıza inanılıyor.


Yapay zeka ve makine öğrenimi şimdiden ürün geliştirme, sigortalama, fiyatlandırma ve sahtekarlık korumasını dönüştürmeye başladı. Örneğin yapay zeka, hırsızların davranışlarını gerçek zamanlı olarak öğrenebilir ve bunlara uyum sağlayabilir, hileli iddiaları engellemek için hızlıca önlem alır. Ayrıca algoritmalar, aracıların potansiyel müşterileri hedeflemesine ve daha fazla poliçeyi daha düşük maliyetle satmanıza yardımcı olmak için iş akışlarına öncelik vermelerine yardımcı oluyor.


Özellikle blockchain'in sigortacılıktaki yaratıcı uygulamalarını merak ediliyor. Değiştirilemeyen dijital defter şeffaflığı çözümlerdeki güven katmanını artırabiliyor. İddialarda ve sahtekarlığın önlenmesinde yeni blockchain uygulamaları görmenin yanı sıra ödemeleri düzene sokmayı ve yönetim maliyetlerini azaltmak amaçlanıyor.


Yeni teknolojileri benimsemek rekabeti sürdürmek için kritik öneme sahiptir ve sigorta endüstrisinin yeni nesil insurtech çözümleri ile daha hızlı modernleşmeye gideceğini düşünülüyor.