26 yaşında Kenya'nın Griffin adlı ilk dijital otomobil sigortası şirketini kurdu Görseli

26 yaşında Kenya'nın Griffin adlı ilk dijital otomobil sigortası şirketini kurdu

Jihan Abass 26 yaşındaki bir Kenyalı. Hikaye üç yıl önce Abass'ın memleketi Kenya'daki bir restoranı ziyaret etmesi ile başladı. Abass bir garsonla yaptığı konuşmadan sonra garsonunun sağlık sigortası olmadığını öğrendi. Abass, konuştuğu diğer insanlardan da benzer bir cevap aldı. Bu onun için ampulün yanması anıydı.


Oxford MBA mezunu Abass, daha sonra Kenya sigorta endüstrisini araştırdı ve boşlukları tespit etti. Bir iş fırsatı gördü ve Griffin Sigorta böyle doğdu. “Buradaki birçok insanın tıbbi anlamda sigortalı olmadığını fark ettim. Böylece sigorta üzerinde düşünmeye başladım.” dedi. Bir ekip kurdu ve işe koyuldu. Bir buçuk yıl sonra, araba sigortasına odaklanan bir sigorta uygulaması olan Griffin doğdu.


Bugün Griffin Insurance, müşterilerin yurtdışına seyahat ederse taksitli ödeme yapmasını ve poliçeyi duraklatmasını sağlayan amiral gemisi mobil uygulamasını kullanıma sundu. Abuters, Reuters'e verdiği bir demeçte, Griffin'in 30 günlük endüstri standardı yerine bir hafta içinde talepleri işleme koyacağını söyledi. Abass, “Bu uygulama sigorta poliçenizi iki dakikadan daha kısa sürede satın almanıza olanak tanır.” dedi. 


Griffin uygulaması ile, kullanıcıları aramak veya sigorta şirketi sürücülerinde sırada beklemek zorunda değilsiniz. Poliçe satın almak, talepte bulunmak, tamir atölyelerini bulmak ve ambulans istemek de dahil olmak üzere Uygulamadan hemen hemen her şeyi yapabilirsiniz.


Reuters ile yaptığı röportajda Abass, Griffin'i oluşturmak için kullanılan teknoloji platformunu satan ikinci şirketi Lami'yi de ortaya koydu, böylece diğer işletmeler kendi dijital sigorta ürünlerini oluşturmak için kullanabildiler. Lami, ana finansmanı için yarım milyon dolar topladı ve Mart ayına kadar yeni bir finansman turu daha yapmayı hedefliyor.


Eylül 2019'daki lansmanından bu yana, Griffin yaklaşık 347 aktif kullanıcıya ulaştı. Griffin Pazarlama Müdürü Ummulkher Mohamed, Kenya sitesinde yer alan bir rapora göre, müşteri kazanmanın kolay olmadığını söyledi.