Endonezya’da Gojek sigorta özelliğini başlattı Görseli

Endonezya’da Gojek sigorta özelliğini başlattı

Gojek, insurtech startup’ı PasarPolis ile ortaklaşa online bir sigorta ürünü olan GoSure'u piyasaya sürerken, Bareksa yatırım fonları ödemesi için OVO ile ortaklık başlattı.


Gojek, GoSure çevrimiçi sigorta özelliğini başlattı ve Endonezya merkezli insurtech firması PasarPolis ile ortaklaşa bir çevrimiçi sigorta ürünü piyasaya sürdü. 


GoSure’ün yeni özelliği, seyahat sigortası, motorlu taşıtlar ve mobil cihaz korumasını kapsayan ürünler sunuyor. Gojek, ürünlerin sorunsuz bir başvuru ve talep süreci ile erişilebilir olduğunu iddia ediyor. Ortaklık, Endonezya'da sigorta çözümlerinin bilinirliğini ve kullanımını artırmayı amaçlıyor. Gojek, GoSure'un beta sürümünü ilk olarak geçen yıl Ekim ayında başlattı. 


“Gojek'in başından beri uzun vadeli büyüme stratejilerinden biri, tüketicilere daha fazla değer sağlayacak ortaklıklar ve hizmetler kurmak oldu. İhtiyaçlarını en iyi karşılayan daha fazla ürün geliştirmek için PasarPolis ile yakın bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz.”şeklinde bir açıklama yaptı.


 GoSure, kullanıcılara dijital bağış, e-ticaret, haber, sağlık ve oyun gibi sağlayıcılardan bir dizi hizmete erişim sağlayan Gojek'in Üçüncü Taraf Platformu (3PP) aracılığıyla başlatıldı. 2018'de Go-Jek, Traveloka ve Tokopedia, Pasarpolis'e açıklanmayan bir yatırımı doğruladı.


 Aynı zamanda online yatırım fonları pazarı Bareksa ise, finansal hizmetler sağlayıcısı OVO ile kurduğu ortaklık ile, kullanıcıların yatırım fonlarının işlemlerini ikinci bir platform üzerinden ödemelerini sağlayacağını duyurdu. Çarşamba günü yaptığı açıklamada uygulamaya başladığını açıkladı...


 Bareksa kurucu ortağı ve genel müdür Karaniya Dharmasaputra konu hakkında, “Bu, Tokopedia ve Bukalapak ile ortaklığımızın ardından, yatırım platformunu dijital bir cüzdanla sinerji haline getirme konusundaki ilk adımımız. Çin'de e-ticaret platformları (Alibaba), e-para (Alipay) ve e-yatırım (Yu'e Bao) arasında sinerjinin olduğu benzer başarı öykülerine tanık olduk.” dedi. Dharmasaputra kullanıcıların OVO üzerinden ödeme yapmalarına izin vererek, bu yıl yönetim altındaki işlem ve fon sayısını geçen yıla göre iki katına çıkarmayı hedefliyor. 


Bareksa platformuna kayıtlı müşteriler 800.000'e ulaştı ve fonlar 2 trilyon Rp (146.2 milyon $) civarına yükseldi. Bareksa, 2016 yılında OJK lisansı aldıktan sonra firmanın Bareksa'ya yatırılan toplam fonunun 6 trilyon Rp'ye (438 milyon $) ulaştığını söyledi. Şirket, Bareksa'nın platformunda her gün 5.000-6.000 işlemi yönettiğini iddia etti.