Hangi teknoloji sigorta tedarik zincirine en fazla değeri veriyor? Görseli

Hangi teknoloji sigorta tedarik zincirine en fazla değeri veriyor?

Sigorta dünyasında iş yapmanın yeni yolları sektöre damgasını vurdukça sektör değişiyor. Bunu görmek için sadece Londra'nın Lloyd's'un dramatik revizyon planına bakmak yeterli olacaktır. Elektronik risk değişimi gibi teknoloji destekli girişimlerin yardımıyla “dünyanın en gelişmiş pazarı” olma arzusu şu anda gerçekleşiyor.


Bu bağlamda sigorta teknolojisi alanına yapılan yatırımlar büyümeye devam ediyor. Örneğin 2011'den 2018'e kadar 140 milyon ABD dolarına ulaşarak yapılan yatırımlar 4.9 milyar ABD dolarına yükseldi. QBE North America ve Village Capital'in Impur’ın InsurTech raporu şu anda insurtech'e egemen olan üç temayı işaret etti: herkes için sigorta, toplum sigortasını şekillendiren ve makro riskleri etkileyen mikro dönüşümler. Rapor ayrıca süreç otomasyonu, AI ve blockchain gibi yeniliklerin sigorta süreçlerini daha verimli hale getirdiği ve hem sigortanın karşılanabilirliğini hem de erişilebilirliğini artırdığını kaydetti.


Bu büyüyen alanda birçok çözüm olsa da, bazı uzmanlar belirli teknolojilerin zirveye yükseldiğini söylüyorlar.


 Accenture'un Kuzey Amerika'daki sigorta uygulaması lideri Jim Bramblet. “Sigorta değer zincirlerinde oldukça evrensel bir uygulamada gördüğümüz iki büyük olgu var. Bence biri analitik, diğeride yapay zeka ve makine öğrenimi ve bunların değer zincirinde nerede ve nasıl uygulandıklarıyla ilgili olgular var.”diyor Bramblet.


 Accenture'un Kuzey Amerika P&C lideri Matt Lehman, birçok sigorta şirketinin veri setlerini sosyal medya ve uydu görüntü verilerini içerecek şekilde genişlettiğini, ancak birkaç yıl önce çoğu şirketin nispeten sınırlı veri kaynaklarına güvendiğini ekledi.“Şimdi, ürüne koydukları 5, 10, 15, 20'ye kadar farklı veri kaynağını açtılar.” dedi.


Bramblet'in bahsettiği faydalı inovasyonun ikinci 'olgusu', sektörde ivme kazandırdığını gördüğü dağıtılmış defter teknolojisi potansiyelidir.


“Bu teknoloji ve bu platform, P&C sektörünün tüm bölümleriyle, dolayısıyla kişisel hatlarla, araçlarla ve evlerle bize riskler düşünüldüğünde çok daha fazla şeffaflık için bir fırsat sunacak, aynı zamanda tedarik zincirleri, transit mallar ve daha da artan temel riskler çok şeffaf olacak ”dedi. “Bunların çoğu platforma eklenebilir ve sigorta şirketleri bu verilere geçmişte olduğundan çok daha fazla abone olabilirler ve onlarla daha fazlasını yaptırabilir. Hala çok yeni bir uygulama, ama kesinlikle dikkat ettiğimiz bir şey. ”


Marsh, blockchain cephesinde son yıllarda göze çarpan gelişmeler arasında, ticari müşterilere sigorta blok zinciri programının bir kanıtını sunmayı ve karmaşık sigorta poliçelerini basitleştirmeyi amaçlayan bir blockchain pilotunu kullanıyor. Londra merkezli Bank Standard Chartered ve sigorta şirketi American International Group (AIG) deniz endüstrisi tarafından deniz kabuğu sigortasını desteklemek için bir blockchain platformu olan Insurwave'i kullanıyor.


“Müşterilerimiz aralarında rekabet ettiğini dağıtılmış defter teknolojisi ile görüyoruz. İşe yaramasının tek yolu bir takım sporu olması. Bu uygulama sayesinde bizi kendi başına yok etmeye çalışan herhangi bir firmanın biraz zorlanacağını biliyoruz” dedi Bramblet. 


Insurtech manzarasında daha geniş bir alanda gezinmenin bir başka sorunu, şirketlerin büyük hacimlerinin, yeteneklerinin ve sahip oldukları benzersiz katma değerlerin çok zorlayıcı olabileceğidir. Bu, geleneksel sigortacıların evlat edinme hızı için problemler doğuracaktır.


Lehman, “Çözmeye çalıştığınız sorunları gerçekten nasıl anlıyorsunuz ve bu sorunları bir grup karmaşıklık yaşamadan çözmek için farklı çözüm kümelerini nasıl sıralıyorsunuz?” “Artıları ve eksileri var, ama bugün belki de bir sorunu çözen tek bir teknoloji ya da bir platform olduğu bir durum olabilir, ancak yarının dünyasında bir çift durumda olabilir, bu yüzden bunu verimli ve etkili bir yol olarak nasıl kullanacaksınız? ”


Yine de, sigorta müşterilerinin Accenture sigorta ekibi için sahip olduğu en yaygın soru, insurtech şirketlerinin ön plana çıkardıkları çözümlerin nasıl anlaşılacağı ve hangisini istediklerini belirlemek için A Şirketi ile B Şirketi ve C Şirketleri arasında nasıl ayrım yapabileceğinin bilmesidir.