Sağlık Sigortası için Bilmeniz Gereken 10 Yeni Kural Görseli

Sağlık Sigortası için Bilmeniz Gereken 10 Yeni Kural

Aylık prim taksitlerinden üçüncü taraf yöneticileri (TPA) seçmeye kadar, sağlık sigortası son zamanlarda bir dizi değişikliğe tanık oldu. Hindistan Sigorta Düzenleme ve Geliştirme Kurumu (IRDAI), sağlık sigortası poliçelerini müşteri dostu ve daha standart hale getirmeyi amaçlamakta. IRDAI'nin sağlık sigortaları poliçelerindeki yıl boyunca yaptığı değişiklikler hakkında yorum yapan ManipalCigna Sağlık Sigortası MD&CEO'su Prasun Sikdar, "Sağlık sigortasının standartlaştırılmasının yorumlamanın yanı sıra basitleştirme ve poliçelerin anlaşılmasında da kolaylık sağlaması bekleniyor. Bu sektördeki şikâyetlerin azaltılmasında büyük bir ilerleme sağlayacaktır.” dedi.


Sağlık sigortası poliçelerinde önemli değişikliklere bir göz atalım:


1) Tarihte ilk kez IRDAI, poliçe sahiplerine taksitle sağlık sigortası primi ödemesine izin verdi. Artık sigorta primleri aylık, üç aylık veya altı aylık olarak ödenebilir. Bununla birlikte, aylık veya üç aylık prim ödemeleri için serbest bakış dönemi, yıllık primler ödenirken elde ettiğinizden daha düşük olacaktır.


2) Regülatör, poliçe sahipleri lehine mevcut sağlık koşullarını kapsayacak şekilde değişiklikler yaptı. Müşteriler artık poliçeyi aldıktan sonra üç aya kadar sözleşmeli hastalık bildirme seçeneğine sahipler.


3) IRDAI, sigorta şirketlerinin sigorta poliçeleri için belirlenen azami yaş sınırını artırmasına izin verdi.


4) Sigorta düzenleyicisi IRDAI, sigorta şirketlerinin zihinsel sorunlar, genetik hastalıklar, nöro-gelişim bozuklukları ve psikolojik bozukluklar gibi çeşitli kritik hastalıkları sağlık sigortası poliçelerinden hariç tutmasını engellemektedir. "Akıl hastalığı, stres veya psikolojik bozukluklar ve nörodejeneratif bozuklukların tedavisi" poliçede listelenen istisnalara dahil edilmemeli.


5) IRDAI ayrıca sigorta şirketlerinden sağlık sigortası poliçeleri için maksimum yaş sınırı ölçütlerini artırmalarını istedi. Genellikle, sağlık sigortası poliçelerinin maksimum yaş sınırı 65 yıla kadardır. Sigortacının ayrıca sigorta poliçelerinin asgari yaşını düşürme seçeneği bulunmakta.


ICICI Lombard General Insurance Company Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Sanjay Datta, "60 yaş ve üzeri bir müşteri nispeten daha yüksek prim tutarı ödemek zorunda kalacak, bu durum mali sıkıntıya neden olabilir." dedi.


6) Sağlık sigortası şirketleri, son üç finansal yılın zarar oranlarına dayanarak, değişikliklerden kaynaklanan primleri %15 arttırabilir veya azaltabilirler.


7) IRDAI, artış sağlayan prim oranlarındaki değişikliğin, yalnızca onaylanmış veya değiştirilmiş münferit ürünün piyasaya sürülmesinden itibaren üç yıl geçtikten sonra yapılması gerektiğini söyledi. IRDAI, "Artışla sonuçlanan prim oranlarının değiştirilmesi, yalnızca onaylanmış veya değiştirilmiş münferit ürünün piyasaya sürülmesinden itibaren üç yıl sonra sona erecektir." dedi.


8) IRDAI kısa süre önce sağlık sigortası şirketlerinden, poliçe sahiplerine poliçe satmaları sırasında bir TPA listesi vermelerini istemiştir. Alıcılar istedikleri TPA'yı seçme seçeneğine sahip olacaklar. Bununla birlikte, poliçe sahiplerinin sadece yenileme sırasında bir TPA'yı değiştirmelerine izin verilmektedir. Sigortacı ayrıca sağlık sigortası ürününe ve poliçe sahiplerinin coğrafi konumuna göre TPA'ların sayısını sınırlandırabilir.


9) Sağlık sigortacılarının belirli ürünler için ek dağıtım kanalları sunmasına izin verilir. Sigorta şirketleri, düzenleyicinin onayını beklemek zorunda değildir. Sertifikalı bireysel sigorta ürünlerinde sertifikasyon temelinde küçük değişiklikler yapabilirler.


10) 2019 yılında bir takım değişikliklerle sigorta şirketleri, son teknolojiyi benimseyerek hizmetlerini müşteriler için doğaçlama yaptı. ManipalCigna Sağlık Sigortası Sikdar, “2020'de hız kazanması muhtemeldir.” dedi.