Sigorta şirketleri AI ve ML çözümlerine yöneliyor Görseli

Sigorta şirketleri AI ve ML çözümlerine yöneliyor

Güney Afrikalı kısa vadeli sigorta sağlayıcısı Admin Plus artık bir mobil cihazın sigortalanmadan önce işlevsel ve ekran hasarından arınmış olup olmadığını belirlemek için HYLA Mobile’ın makine öğrenimi (ML) teknolojisinden faydalanabilecek. İkinci el akıllı telefonlar için yaşam döngüsü yönetimi ve teşhis çözümleri sunan ABD merkezli HYLA Mobile, Admin Plus ile ortaklık yaptığını ve kıtadaki bir sigortacıyla ikinci işbirliğini işaret ettiğini açıkladı.


Admin Plus'dan Mark Clark bu konu hakkında “Geçmişte, sigorta şirketlerinin durumlarını doğru bir şekilde değerlendirmek veya cihaz sigortası sağlarken sahtekarlık riskini kabul etmek için cihazları fiziksel olarak incelemesi gerekiyordu. HYLA'nın gelişmiş teşhislerinin uygulanmasıyla, teftişlerimiz uzaktan tamamlanabilir, böylece müşterilerimize kolaylık sağlarken sahtekarlık riskini azaltabiliriz.” şeklinde konuştu.


HYLA'nın teknolojik çözümünün bir cihazın durumunu belirlemeye nasıl yardımcı olduğunu açıklayan HYLA Mobile'daki Joe Settimi, bir ekran selfisi alınıp HYLA'nın bulutuna yüklendiğini ve cihazın ekranının hasarlı olup olmadığını belirlemek için bir ML algoritması ile analiz edildiğini söyledi. Settimi'ye göre, 'ekran selfiesi' sonuçları bir dakika içinde geri dönerek sigortacının bir cihazın durumunu, özellikle kamera, sayısallaştırıcı ve ivmeölçerin beklendiği gibi çalışıp çalışmadığını belirlemesine yardımcı olabileceğini. Ayrıca, geri çağrılabilecek ve cihaz için gelecekteki taleplerle eşleştirilebilecek benzersiz Uluslararası Mobil Cihaz Kimlik numarasını yakalayarak gelişmiş sahtekarlık tespiti kullandığını söyledi.


Afrika'daki hizmetleri genişletmek için Admin Plus ile ortaklık konusunda Settimi “Admin Plus, Güney Afrika bölgesinde harika bir deneyimler ve bağlantılar getiriyordu ve büyümeyi desteklemek için benzersiz teknoloji çözümleri ve mobil cihaz koruması için mükemmel bir müşteri deneyimi arıyordu” şeklinde konuştu. Settimi'ye göre, şirketi Avrupa, Asya, ABD ve şu anda Afrika'daki mobil cihaz sigortası ve koruma alanında yapay zeka tabanlı teşhislerin hızla benimsendiğini tespit etti.


HYLA'nın teşhis teknolojisi şu anda cep telefonlarında kullanılmasına rağmen, bu yılın ilerleyen zamanlarında tabletler ve giyilebilir cihazlar için mevcut olacak. “Ayrıca, takas ve geri alım için cihazları gerçek zamanlı olarak uzaktan kontrol etmek ve değer vermek için de kullanılıyor olacak." dedi.