Teknolojinin Akıl Almaz Değişimi: Life is Hard CEO’su Erik Barna Anlatıyor Görseli

Teknolojinin Akıl Almaz Değişimi: Life is Hard CEO’su Erik Barna Anlatıyor

Life is Hard’ın CEO’su Erik Barna, 2019 yılının Nisan ayında düzenlenen Global Insurtech Zirvesi 2019’da teknolojinin derinliğinden ve teknolojinin değişimindeki hızdan detaylıca bahsetti.


"GIS19'dan Seçmeler" serisinin tüm yazılarına Haberler sekmesinden ulaşabilirsiniz.


Teknolojinin hızı ve teknolojideki değişimin çok hızlı olduğunu ifade eden Barna, “Aslında, dünya ticaret liderleri günümüzde en büyük tehdidin teknolojik değişim ve dijitalleşme olduğunu fark ettiler. Ekonomik, politik, hatta çevresel değişimlerdeki mevcut karmaşa şaşırtıcı. Ve değişimin hızı ya da değişimlerin hızı da. Bu değişim teknoloji tarafından güçlendirildi. Ve şimdi, bu değişiklik katlanıyor.” diye bahsetti.


Farklı teknolojilerin değişmesinin ya da dünyayı değiştirmesinin zorundalığına değinen Barna, telefon gibi bir teknolojiye sahip olduğumuzu belirtti. Telefonun yaklaşık 75 yıl içinde 50 milyon kullanıcıya ulaşacağına değinen Barna, “Radyonun 50 milyon kullanıcıya ulaşması 38 yıl aldı. Televizyona sahibiz. 50 milyon kullanıcıya ulaşması 13 yıl alacak gibi görünüyor. İnternet için ise 4 yılın var.” diye bahsetti.


50 milyon kullanıcıya ulaşmak ile ilgili örneklerini sürdüren Barna, Facebook’un 3, Angry Birds’ün ise sadece 35 gününü aldığını söyledi.


Herkes için verinin, birçok şirket için en büyük varlıklar haline geldiği çok açık.” diye bahseden Barna, şunları ekledi: “Neyse ki, sigortacılar büyük miktarda veriye erişebiliyor. Tabii ki, sosyal medya şirketleri gibi sigortacılardan daha fazla veriye sahip başka işletmeler de var. Ancak sigorta sektörü müşterileri hakkında en önemli verilere sahiptir. Artık bu verileri kullanmak, sektördeki farklı sorunları çözmek için tahmin teknolojilerini kullanarak performansı iyileştirmek ve daha iyi iş sonuçları elde etmek için kolaydır.”


Pratikte teknolojinin müşteri olarak davranışımızı değiştirdiğini söyleyen Barna, iş yapma biçimimizi de değiştirdiğini ekledi. “Bu yüzden en son teknolojilerle kendimizi güncellemek çok önemlidir ve bu her zamanki gibi yeterince açıktır.” dedi ve ekledi: “Bu yeterli değil. İnovasyon ve dijitalleşme artık çok sayıda şirketin kültüründe ve organizasyonunda mevcut.

Ve en büyük zorluk bu verileri bir araya getirmek. Aslında, sigorta sektöründe silo zihniyetimiz var. Elimizde çok fazla veri var. Ancak bu veriler farklı bölümlerde bulunur ve eski sistemlerde depolanır. Dolayısıyla bu verileri bir araya getirmek oldukça zor. Piyasadaki verileri toplamak için birçok çözüm var. Bunun hakkında konuşmayacağım, ancak sizinle tahmine dayalı analizler ve bu verileri sigortacılardan kullanarak gelişmiş çözümler elde etmek için nasıl kullanabileceğimiz hakkında konuşmak istiyorum.”


“Tahmini analiz nedir?” sorusuna değinen Erik Barna, “öngörücü analitikler, mevcut koşullar ve gelecekteki olaylar hakkında gerçek ve güvenilir sonuçlar çıkarıp analitik olgunluk çizelgesindeki öngörücü analitiklerin nerede olduğunu öğrenerek verilerin etkili işlemlere bağlanmasına yardımcı” diyerek tahmini analizi özetledi.


Sunumunda tahmini analizden ve öngörücü analitikten detaylıca bahseden Barna, sunumunun sonunda şunu ifade etti: “Büyük veri ve yapay zeka kullanarak, makine öğrenmesi ve tahmine dayalı analitik olan IT analitiği, önümüzdeki birkaç yıl boyunca tüm sigorta endüstrisi için bir oyun değiştirici olacak.”


Nisan ayında düzenlenecek Global Insurtech Zirvesi 2020 hakkında detaylı bilgi için https://www.insurtech.org/global-insurtech-zirvesi-2020 adresini ziyaret etmeyi unutmayın.


ERIK BARNA, “Predictive Analytics, Key To Insurance Sector Competitiveness” sunumunun tamamı için aşağıdaki videoyu seyredebilirsiniz.


https://www.youtube.com/watch?v=quf8dVpSDLI&t=