Yükselen Enflasyonun Ortasında Zürih Hayat Sigortası  Görseli

Yükselen Enflasyonun Ortasında Zürih Hayat Sigortası

Zürih, kendisini enflasyonun etkilerinden koruduğu için eski hayat sigortası geçmiş kitabının bir kısmını sattı ve euro bölgesi manşet oranı %8'i aştı. Zürih, Almanya'daki eski geleneksel hayat sigortası poliçelerini, hayat sigortası portföylerinin yönetiminde uzman olan Viridium'a satmayı kabul etti, çünkü artan faiz oranlarına maruz kalma riskini azaltmaya çalışıyor. ING'ye göre, Almanya'da yıllık enflasyon, yüksek enerji ve gıda fiyatları, Rusya'nın Ukrayna'yı işgali ve Rusya'nın Ukrayna'yı işgali gibi bir dizi faktör tarafından teşvik edilen küresel bir kalıbı yansıtarak Mayıs ayında %8'in biraz altında kaldı. Covid sonrası mal ve hizmetlere yönelik tüketici talebi. Avrupa Birliği'nin (AB) istatistik ofisi Eurostat'a göre, enflasyon için euro bölgesi ortalaması geçen ay %8,1 idi.

 

Almanya'da manşet enflasyon oranı, enerji ve emtia fiyatları tarafından yukarı doğru yönlendiriliyor ve muhtemelen düşüş olmayacak. Bankanın ekonomik ve finansal analiz merkezi ING Think, AB'nin en büyük ekonomisiyle ilgili olarak “enflasyonun yakın zamanda önemli ölçüde düştüğünü görmenin zor olduğunu” söylüyor. Zürih'in eski geleneksel hayat sigortası arka defterinin satışı, esas olarak tarihi emeklilik ve bağış ürünleriyle ilgili 20 milyar ABD Doları değerinde net rezervin transferini içeriyor. Zürih'in ödeme gücü oranını yüzde 8'e kadar artırması muhtemel.

 

Kazançları tutmak ve büyümeyi desteklemek için bir hamle

Zurich Group CFO'su George Quinn şunları söylüyor: “Bu, belki de Zürih'in eski hayat portföylerinin sermaye yoğunluğunu azaltma ve faiz oranlarına maruz kalmamızı azaltma çabalarımızda en önemli adımdır. “Geçen yılın yatırımcı gününde belirtildiği gibi, elden çıkarmalarla serbest bırakılan sermaye için öncelikler, büyümeyi desteklemenin yanı sıra kazanç seyreltmesini ortadan kaldırmaktır. Almanya en önemli pazarlarımızdan biridir ve müşteri büyümemizin önemli bir itici gücü olmuştur. Bu karlı büyümenin devam etmesi için gereken kaynaklarla Almanya'daki ekibimizi destekleyeceğiz.”

 

Hemen hemen her sektörde olduğu gibi, enflasyon sigorta sektöründe de dalgalanmalara yol açtı ve şirketleri uyum sağlamaya sevk etti. Sıkıntıyı hisseden sadece işletmeler değil: yüksek enflasyon, tüketicileri ne kadar teminat alacakları konusunda uzlaşmaya zorlayan bir yaşam maliyeti krizine yol açtı. Nisan ayında uzmanlar, artan iş yapma maliyetinin sigorta primlerinin tüketiciler için karşılanamaz hale gelmesine neden olabileceği konusunda uyardı. Bu ayın başlarında yapılan bir anket, tüketicilerin %40'a varan kısmının bir yaz tatilinden tamamen vazgeçmek yerine yeterli sigortasız seyahat etmeyi planladığını ortaya çıkardı; ve Birleşik Krallık'taki hayat sigortası şirketi Reassured, sigorta şirketlerinin hane bütçelerinde bir kesintiye dayanma şansları olması için "tüketici merkezli" bir zihniyet benimsemeleri ve dijital benimsemeyi benimsemeleri gerektiğini tahmin ediyor.