Covid Sonrası Dijital Dönüşüm Yarışında Sigortacılar İçin 5 Öncelik Görseli

Covid Sonrası Dijital Dönüşüm Yarışında Sigortacılar İçin 5 Öncelik

Uzaktan iş gücü deneyimi

Her şeyden önce çalışanlarınız. İyi eğitimli, üretken ve memnun çalışanlar olmadan, listenin geri kalanı tartışmalı hale gelirdi. Çalışanlar için uygun bir geçiş planlamak ve çalışan deneyimini sürekli geliştirmek için çalışmak esastır. Sektörler arasında yapılan anketler, çalışanların büyük ölçüde tam zamanlı veya karma bir programla sürekli olarak evden çalışmayı planladığını göstermeye devam ediyor. Çalışanların uzak konumlardan üretkenliği sürdürmek için tüm kaynaklara sahip olmasını sağlayın.

 

Temel süreçlerin otomasyonu

Pandemiden önce bile manuel süreçler ve iş akışlarının modası geçmişti, ancak salgın sonrası dünyada, çalışanların fiziksel varlığını gerektiren kağıt tabanlı iş akışlarına duyulan ihtiyaç neredeyse tamamen azaldı. Self servis portallar, otomatikleştirilmiş iş akışları, dijital formlar ve e-imza gibi teknolojilerin ve çözümlerin artan yaygınlığıyla birlikte, çalışanlar ve müşteriler, sizinle her türlü işi uzaktan yürütmeyi bekleyebilmelidir.

 

Düşük kodlu ve kodsuz geliştirme

Düşük kodlu yapılandırma araçları, yalnızca BT uzmanlarının değil, iş paydaşlarının güvenlik veya uyumluluk gereksinimlerinden ödün vermeden sezgisel, kullanıcı dostu, sürükle ve bırak işlevselliğini kullanarak uygulamaları ve yazılımları güncellemelerine ve yönetmelerine olanak tanır. Kritik BT sorunlarını çözdükleri, yani aşırı yüklenen dahili kaynakları artırdıkları, birikmiş iş yüklerini azalttıkları ve üretkenliği artırdıkları için popülerliklerini artırdılar. Kodsuz araçları özellikle çekici kılan şey, geleneksel geliştirme projelerine kıyasla yeni dijital uygulamalar ve çözümler için daha hızlı pazara sunma süresidir. Dijitalleşmeyi olabildiğince hızlı ilerletmek isteyen sigorta şirketleri için bu araçlar önemli bir etki yaratabilir.

 

Makine öğrenimi ve analitik

Analitikler, risk değerlendirmesi, dolandırıcılık tespiti ve sigortacılık dahil olmak üzere sigorta sürecinin birçok alanında önemli bir rol oynar ve daha iyi sonuçlar elde etmek için bu süreçleri güçlendirmeye yönelik içgörüler sağlar. Analitik, politika yönetimi gibi süreçleri elden geçirmek veya risk değerlendirmelerini geliştirmek için de uygulanabilir. Örneğin:Makine öğrenimi ve doğal dil işleme, primleri hesaplamak için daha kesin, veri odaklı bir yaklaşıma olanak tanıyan çeşitli verilerden elde edilen öngörüleri birleştirerek sigortalamayı iyileştirebilir. Gelişmiş algoritmalar bir müşterinin yaşam tarzını, risk faktörlerini, tıbbi kayıtlarını, finansal istikrarını ve önceki sigorta taleplerini dinamik ve doğru bir profil oluşturmak için keşfedebildiğinden, sağlık ve araba sigortası segmentleri, makine öğrenimi analitiğinden önemli ölçüde faydalanmaktadır. Toplanan tüm veriler, şüpheli anormallikleri belirlemek, dolandırıcılık riskini azaltmak ve müşteriler için doğru ve güvenli primler sağlamak için incelenebilir.

 

Müşteri deneyimi

On yıllardır sigorta, tüketicilerin mevcut olan her şeye dayanarak satın almak zorunda kaldıkları bir meta olarak görülüyordu. Teknoloji ilerledikçe ve giderek daha fazla bağlantılı bir dünyaya olanak sağladığından, tüketiciler işletmelerle olan ilişkilerinde daha fazla kaldıraç elde etti. Yine de, bu eğilimlerin arkasında sigorta vardı, neyin işe yaradığını dijitalleştirmek için acele etmeden, büyük ölçüde iyi. Şimdi, son on yılda pazar, geleneksel sigorta ürünlerinin yanı sıra yeni veya benzersiz seçenekler sunan yeni ve eski rakiplerle doymuş hale geldi. Kişiselleştirme yetenekleri, sigorta şirketlerine farklılaşma ve rekabet avantajı elde etme fırsatı verir. Sigortacılar, bu yıl müşterilere kişiselleştirilmiş dijital veya self servis ürünler sunmaya daha fazla odaklanmalıdır. Her sektörde her zaman dikkatimizi çekmek için rekabet eden çok sayıda işletmeyle, daha küçük ama daha kişiselleştirilmiş çabalar tüketiciler üzerinde daha fazla etki yaratıyor. Sadık bir müşteri tabanı oluşturmak için sigortacılar üstün bir müşteri deneyimi sunmayı birinci öncelikleri haline getirmelidir. En son teknoloji ve çok sayıda yenilikçi araç ve çözüm, sigorta sektörünün hızlı dönüşümünün yolunu açmıştır. Sigortacılar, paydaşlar arasında ortaya çıkan çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) beklentilerine hitap eden bir "daha yüksek kârlılık" hedefleyerek daha çevik, müşteri odaklı bir işletmeye dönüşümlerini hızlandırmak için pandemi sırasında benimsenen yeniliklerden ve operasyonel esneklikten yararlanmalıdır.