Insurtech'lerin 2022'de İnovasyona Yönelik Üç Temel Trendi Görseli

Insurtech'lerin 2022'de İnovasyona Yönelik Üç Temel Trendi

Pazar değişiyor ve eski sigorta şirketlerini ölçeklendirmenin ve güncellemenin anahtarı olan dijital dönüşüm insurtechler ile tüm hızıyla devam ediyor. Pazara daha fazla ürün çekecek ve müşterilere sorunsuz bir deneyim sağlayacak daha iyi teknolojileri ve yenilikleri uygulama yarışı, küresel fonun 2022’de katlanarak artmasının ana nedenlerinden biridir.

 

#1 Gömülü sigorta trend oluyor

Fintech Şimdi Al Sonra Öde devrimi gibi, insurtech de kendi başına sismik bir değişim yaşıyor. Gömülü sigorta alanı, birden fazla sektörde hem müşteriler hem de sigorta endüstrisi için oyunun kurallarını tamamen değiştirir. Yenilikçi şirketler, perakende web sitelerinin ve uygulamalarının çıkış sırasında hızlı ve sadece birkaç tıklamayla satın alınabilecek ürünler geliştiriyorlar. Sonuçlar kendileri için konuşur. Teknolojiyle ilgili araştırmalar, müşteriler satış noktasında sigorta kapsamı satın alabilirlerse işlemi gerçekleştirmek için yalnızca birkaç ek tıklamaya ihtiyaç duyarlarsa, bir sigorta teklifine yatırım yapma olasılıklarının çok daha yüksek olduğunu gösteriyor. Şu anda, çoğu ürün, doğru koruma için çevrimiçi arama yaparak ürünü arayan müşteri tarafından sigortalanmalıdır. Ancak, bu zaman alıcı olabilir ve bir ürün satın alındığında, sigorta dönüşüm oranı sadece %1-3'tür. Dönüşüm oranının %10-20 olduğu gömülü sigorta ile karşılaştırıldığında, satın alınan ürünler, araba sigortası ve daha fazlası için mal ve kaza teminatı sunan şirketler için karar artık daha akıllıca değil.

 

#2 Otomobil şirketleri rakip sigortacılara kendi sigortalarını açacak

Elon Musk tarafından yakın zamanda yapılan bir açıklamaya göre, otomobil üreticileri yakında kendi sigorta biçimlerini tanıtarak otomobil sigortacılarıyla rekabet edecek. Tesla'nın büyüyen sigorta bölümü yakın zamanda Colorado, Oregon ve Virginia'da gerçek zamanlı sürücü verileri sigorta ürününü piyasaya sürdü. Otomatik sigorta şu anda toplam yedi eyalette mevcuttur. Tesla Insurance, Kaliforniya’da da mevcuttur ancak eyalet düzenlemeleri nedeniyle gerçek zamanlı sürücü güvenliği verilerinden yoksundur. Tesla şu anda ana sigorta şirketlerine %20-40 indirimle teminat sağlayabileceğinden, veriler bulguları destekliyor.

 

#3 Süper uygulamalar ve yapay zeka teknolojisi müşterilerin benimsemesini sağlıyor

Müşterilerin hasar formlarını kalem ve kağıtla doldurmaları ve bunları postalamaları veya sigortacıya e-postayla göndermeleri artık kabul edilemez. Ancak teknolojinin hızlı çarkları aşırı hızda olmasına rağmen, bu süreçler hala çok sayıda geleneksel yerleşik sigorta şirketinde kullanılmaktadır. Müşteri, cüzdanlarıyla oy veriyor ve işlerini başka bir yere götürüyor, kendilerine üç tıklamayla arabaları için UBI kapsamı sağlayabilen ve onlara yol kenarında bir kurtarma aracı gönderebilen ve gerçek zamanlı raporlama ve kullanan süper bir uygulama aracılığıyla talep sürecini başlatabilen insurtech'lere gidiyor. Çok çeşitli faaliyetleri yönetebilen ve artık fintech endüstrisinde giderek daha fazla yorumlanan süper uygulamalar, müşterilerine müşterinin bankacılık uygulaması aracılığıyla sigorta seçeneği sunmak için insurtech'lerle de işbirliği yapıyor. Sistem akıcı ve sorunsuzdur ve mobil teknolojinin faydalarını benimsemiş, büyüyen genç müşteri nesli ile kazananı kanıtlamaktadır.