Müşteri Odaklı Dönüşümü Destekleyecek Veri Stratejileri Görseli

Müşteri Odaklı Dönüşümü Destekleyecek Veri Stratejileri

Dan Lescano, bu yeni dijital çağda başarılı olmak için sigorta sağlayıcılarının müşteri odaklı deneyimler sağlamak için verileri toplaması, analiz etmesi ve etkinleştirmesi gerektiğini söylüyor. Teknoloji ilerlemeye devam ettikçe ve tüketici beklentileri büyüdükçe, sigorta şirketlerinin başarılı bir şekilde uyum sağlaması önemlidir. Günümüzün çevrimiçi sigorta müşterileri, bir fiyat teklifi talep etmeden önce potansiyel poliçe seçeneklerini araştırıyor. Hayat yolculuğunda bulundukları yer için mükemmel seçeneği bulmak için çeşitli kanallar üzerinden talipleriyle etkileşime giriyorlar.

 

Büyük oyunculardan bazıları, hepimizin yaşadığı önemli kilometre taşlarını (evlilik, ilk ev, yeni doğum, emeklilik) empati kurarak ve kutlayarak marka bilinirliği kampanyalarına büyük miktarlarda para harcıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, EIS'in araştırmasına göre , tüketicilerin sadece %49'u sigorta sağlayıcılarının en temel ihtiyaçlarına bile cevap vereceğine güveniyor . Sigorta kuruluşları, verimlilikten veya kârlılıklarından ödün vermeden geniş ölçekte kişiselleştirilmiş deneyimler sağlamak için ne yapabilir?

 

Poliçe müşterileri ve poliçe sahipleri için sınıfının en iyisi bir deneyim yaratmak için, her etkileşim yalnızca ilgili ve bireye göre kişiselleştirilmemeli, aynı zamanda teklif verme ve sigortalamadan talepler ve yenilemelere kadar tüm müşteri yolculuğuna sorunsuz bir şekilde uygulanmalıdır. Bu yeni dijital çağda başarılı olmak için sigorta sağlayıcılarının müşteri odaklı deneyimler sağlamak için verileri toplaması, analiz etmesi ve etkinleştirmesi gerekiyor. Ancak birçok sigorta sağlayıcısının karşılaştığı sorun, şirket içinde sahip oldukları verilerin her zaman doğru veya eksiksiz olmamasıdır.

 

İdeal poliçenizin tekil bir görünümünü oluşturma

Çok kanallı bir pazarlama stratejisini etkin bir şekilde yürütmek için, sigorta kuruluşlarının kanaldan bağımsız olarak her etkileşimi yakalaması ve bu müşteriye ve katılım geçmişine ilişkin tekil bir görünüm oluşturması gerekir. Ne yazık ki, her kanal genellikle bir müşteri kimliğinin parçalarını (Ad, Adres, Telefon, Mobil Cihaz Kimliği, E-posta veya IP Adresi gibi) yakalar. Bu, sigortacının Kimlik Çözümlemesi gerçekleştirmesini gerektirir - tek ve doğru bir profil oluşturmak için tanımlayıcıları kanallar ve cihazlar arasında eşleştirme ve birleştirme süreci. Bu etkileşimler ve veri noktaları birbirine bağlandıktan sonra, bir sigorta acentesi, özellikle o müşteri için geçerli olan bilinçli önerilerde bulunmak için resmin tamamına sahip olur.