Sigorta Sektöründe Büyük Veri Kullanımı Görseli

Sigorta Sektöründe Büyük Veri Kullanımı

Sigorta şirketleri, müşterilerine mümkün olan en iyi kapsamı sağlamak için Büyük Verinin gücünü benimsiyor. Büyük Veri ile sigortacılar, daha iyi kararlar almalarına ve müşterileri için daha etkili çözümler sunmalarına yardımcı olacak çok sayıda bilgiye erişebilir. Büyük Veri, çeşitli kaynaklardan gelen büyük hacimli yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verilerdir. Gerçek zamanlı coğrafi verilerden sosyal medya beslemelerine (tweetler, gönderiler ve e-postalar) ve Nesnelerin İnterneti'ne (arabanızdaki veya cihazlarınızdaki GPS sensörleri gibi akıllı cihazlar) kadar her şeyi içerebilir. Büyük Veri ile sigortacılar, iş zekası araçları gibi dahili kaynaklardan ve sosyal medya beslemeleri gibi harici kaynaklardan veri toplayabilir. Bu bilgilere göre hareket etmek, sigortacıların olası sorunları öngörmelerini, ortaya çıkan eğilimleri belirlemelerini ve işlerini büyütmelerine yardımcı olacak etkili çözümler geliştirmelerini sağlar.

 

Büyük Veri, sigortacılara sektörlerinde neler olup bittiğine dair daha iyi bir resim verebilir. Bu bilgileri kullanarak, hangi müşterilerin poliçelerini iptal etme olasılığının daha yüksek olduğu, kimin ne tür hasarlar için talepte bulunduğu ve hasarların işe yaraması için günün hangi zamanlarının en aktif olduğu konusunda daha iyi kararlar verebilirler (sigortacılar 5 civarında çok sayıda çağrı alırlar). insanlar işten çıkınca pm). Büyük Veri ayrıca onlara rekabetleri hakkında ayrıntılar sağlar ve hatta potansiyel ortakları belirlemelerine yardımcı olabilir. Büyük Veriyi başarıyla kullanan sigorta şirketleri, ortaya çıktıkça yeni fırsatlardan hızla yararlanacaklardır. Ayrıca, kartopu kontrolden çıkmadan önce sorunları durduracak ve bu süreçte zamandan ve paradan tasarruf edecekler. Ek olarak, parmaklarının ucunda çok fazla bilgi varken, bu şirketlerin verilerini anlamlandırmaları daha kolay ve büyük verinin sunduğu içgörülerden yararlanmalarına olanak tanıyor.

 

Büyük Verinin bir sigortacının işini geliştirmesine yardımcı olabileceği gerçek dünya senaryoları vardır. Örneğin, bir sigorta şirketinin rakiplerinin belirli posta kodlarında indirimler sunduğunu veya başka bir kuruluşla ortaklık kurduğunu bildiğini varsayalım. Bu durumda, harekete geçme zamanı. Ancak, sigorta şirketi bu değişikliklere gerçekleştikten sonra tepki vermek yerine, bu fırsatları önceden belirleyebilir ve proaktif olarak oranlarını ayarlayabilir veya bu işi rakiplerinden önce yakalamak için yeni ortaklıklar geliştirebilir. Başka bir örnek, bir sigortacının, müşterilerin günün belirli saatlerinde çevrimiçi olarak belirli teminat türlerini aradıklarını öğrenmesidir (yani, öğleden sonraları öğle yemeği sırasında veya işten eve geldiklerinde). Sigortacılar bu bilgileri kullanarak, soruları yanıtlayarak ve hatta müşteriler satın almaya hazır olduklarında indirimler sunarak müşterilerine kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunabilirler.

 

Bunlar, Big Data'nın sigorta şirketlerinin bugün yaptıkları işlerde daha verimli ve etkili olmalarına nasıl yardımcı olduğuna dair sadece birkaç örnek. Büyük Veri büyümeye ve gelişmeye devam ederken, gelecekte sigorta sektörünü etkilemenin daha da fazla yolunu görmeyi bekleyebiliriz.