Sigortacılara Tazminat Taleplerinde Yardımcı Olmak İçin Yapay Zeka Görseli

Sigortacılara Tazminat Taleplerinde Yardımcı Olmak İçin Yapay Zeka

Tractable'ın arabalara erişime, onarıma ve korumaya yardımcı olarak talep sürecini hızlandırmak için görsel yapay zekayı nasıl kullandığına bir göz atıyoruz. 2014 yılında kurulan Birleşik Krallık'ta bir teknoloji tek boynuzlu at olan Tractable, onarım maliyetlerinin doğru hesaplanmasını sağlayan hasarı değerlendirmek için fotoğrafları kullanarak arabaların ve evlerin onarımına yardımcı olmak için görsel yapay zeka geliştiriyor. Bir araba kazası meydana geldiğinde, poliçe sahipleri (veya onların tamirhanesi) hasarın fotoğraflarını ve videolarını sigortacıya gönderebilir. Tractable'ın yapay zeka destekli yazılım çözümü, bunları gerçek zamanlı olarak analiz eder ve gerekli onarım önlemleri ve maliyetleri dahil olmak üzere hasarın bir değerlendirmesini oluşturur.

 

Daha doğru sonuçlar sunmak için yapay zekayı kullanma

Yakın zamanda Birleşik Krallık'taki en büyük sigorta şirketlerinden biri olan Aviva, yapay zeka (AI) kullanarak Birleşik Krallık'taki motor hasarlarının doğruluğunu ve verimliliğini artırmak için Tractable ile bir anlaşma imzaladı. Aviva, mühendislere yardımcı olmak ve rehberlik etmek için Tractable'ın yapay zekasını uygulayarak, onarım tahminlerinin uzaktan değerlendirmesini hızlı ve doğru bir şekilde tamamlayabileceğini ve teşhis tutarlılığını artıracağını ve motor iddialarına zaman ekleyebilecek hata olasılığını azaltacağını söylüyor. Aviva, her yıl on binlerce motor hasarını ele alan Solus (Aviva'nın özel karoser işletmeleri zinciri) dahil olmak üzere tüm Birleşik Krallık onarım ağında bu teknolojiyi kullanıma sunacak.

 

Solus Genel Müdürü Simon Smith şunları söyledi: “Tractable'ın yapay zekasını motor taleplerimize uygulamak, birçok fayda sağlayacaktır. Aviva'nın Birleşik Krallık onarım ağı genelinde onarım teşhisinin doğruluğunu artıracak ve araç hasarını değerlendirme yöntemimizi daha verimli hale getirecek. Bu, aracı tamir etmeye ve müşterileri tekrar yola çıkarmaya başlayabileceğimiz anlamına geliyor. Ayrıca, 2040 yılına kadar net sıfır şirket olma sürdürülebilirlik hedefimiz doğrultusunda çalışmamıza da yardımcı oluyor. Değiştirilmek yerine hangi parçaların tamir edilebileceğini uzaktan belirlemek, bir dizi çevresel faydaya sahip: bir değerlendirmecinin bir iddiaya bakmak için gereksiz yolculuklarından kaçınıyoruz. kişi; güvenli, çalışan parçaların çöp sahasına gitmesini engelleriz; ve ilk etapta sipariş edilmesi ve sevk edilmesi gereken yeşil veya yeni parçaların hacmini azaltıyoruz.”

 

Tractable, işini genişletmek için bir Alman yan kuruluşu olan Tractable GmbH'yi de kurdu. Tractable'a göre, teknolojisi, dünya çapında yıllık 1,8 milyar avroyu aşan sigorta taleplerinin değerlendirilmesine ve çözümlenmesine yardımcı oluyor. Trafik sigortası sektöründe, Tractable'ın müşterileri arasında Fransız pazar lideri Covéa'nın yanı sıra Polonya'daki 1 ve 2 numaralı PZU ve Warta (Talanx Grubunun bir parçası) bulunmaktadır. “Almanya, hayat dışı sigorta alanında dünyanın üçüncü büyük sigorta pazarı ve Tractable'ın bu kadar hızlı büyüyebilmesi sayesinde AB içinde ekonomik ağırlığı olan bir ülke. Bu nedenle, Almanya'daki yan kuruluşumuzu kurarak ve bir Alman ekibi kurarak bu bizim için çok önemli pazardaki büyümemiz için sağlam bir temel oluşturmaya karar verdik," dedi Tractable CEO'su Alex Dalyac.